1. leht 1-st

PENTAX K200D+smc-DA 18-250mm.

Postitatud: 12 Juun 2012 00:14
Postitas sannukas
Oman kaamerat PENTAX K200D ja objektiiv smc-DA 18-250mm. Tahaks teada, et mida teha, et pildid tuleksid ilusad. Enamus pilte on nagu nn. "teravad" ei oskagi seletada täpselt aga muru on hästi roheline, selline "säbruline" pilt aga samas nagu kvaliteedi poolest selge. Vastand sellele: http://allarjoandi.com/index.php?showimage=142" onclick="window.open(this.href);return false; , see on justkui nagu "pehme" pilt. Ei tea kas mul on ISO liiga kõrge või mis selle põhjuseks võib olla? Pildistan nüüd viimasel ajal M'iga. Kui väljas on hämaram/udusem ilm siis samuti, pildid ei jää head. Jäävad liiga pimedad, samas kui ava on 'põhjas' ja säriaega ei taha ka väga pikaks teha kuna muidu liikuv objekt jääb udune. Siis panen ISO kõrgemaks, kuid vahel ka see ei aita või siis rikub kvaliteeti.

Mis soovitused oleks? Millega kõige parem teha liikuvatest objektidest (nt. koer) pilte ilusa selge, päikselise ilmaga(mis sätted jne) ning pilvise ja udusemaga?

Re: PENTAX K200D+smc-DA 18-250mm.

Postitatud: 12 Juun 2012 08:46
Postitas Külaline
Kas M on sõnast müstiline? Kui müstikast jagu ei saa, kasuta A, absoluutne.

Re: PENTAX K200D+smc-DA 18-250mm.

Postitatud: 22 Juun 2012 09:04
Postitas KA8000
Kas pildistad RAW faile? Kui ei, siis soovitan proovida. Kui jah, siis jälgi lihtsalt, et ala- või ülepõlemist ei tekiks, sest nii saad tumedust/heledust hiljem ju kenasti ise reguleerida.

Ise kasutan muidu Pentax K7-ga väga tihti +0,3 särikompi, kuna tundub, et vaikimisi ongi pildid pisut liiga tumedad. Aga see on võib-olla lihtsalt maitse asi.

Re: PENTAX K200D+smc-DA 18-250mm.

Postitatud: 24 Juun 2012 23:48
Postitas sannukas
Olgu. Kuid kui väljas on veidi hämaram (pole isegi pime, lihtsalt päike juba loojub ja selline õhtupoolik). Kui teha pilti P'ga, siis iseenesest hea valgus ja kõik, kuid see valib säriaja ise seega jääb udune. Sama lugu automaadiga, pilt ilusti hele aga kui miski kiiremini liikuv objekt siis pilt udune kuna säriaeg liiga pikk. Kuid kui võtan nt M, siis teen ava nii lahtiseks kui võimalik, säri ~ 1000 või veidi alla ja isegi kui ISO on kõrge, siis pilt on ikka tume. Mis sätted tuleks panna või mis programmiga pildistada veidi hämaramas kuid tegelikult täiesti sellises valguses et välku ei oleks vaja kasutada.

Re: PENTAX K200D+smc-DA 18-250mm.

Postitatud: 24 Juun 2012 23:57
Postitas ex-ex-enn
fotograafia, nagu me kõik hästi teame, tähendab valgusega kirjutamist. kui pole valgust või pime superzoom ei lase seda piisavalt läbi, ei saa ka fotografeerida.

täna seda, kes selle superzoomi sulle soovitas ja investeeri hämaras pildistamiseks mõnesse valgemasse objektiivi ning tee läbi mõni asjalikum algtõdede koolitus.

Re: PENTAX K200D+smc-DA 18-250mm.

Postitatud: 27 Juun 2012 11:14
Postitas KA8000
Mulle tundub ikkagi nii, et kui pilt on liiga tume, peaksid proovima särikompensatsiooni. Suurem ava ja kõrgem ISO ei muuda ju iseenesest pilti heledamaks, vaid annab lihtsalt kiirema säri.

Re: PENTAX K200D+smc-DA 18-250mm.

Postitatud: 24 Aug 2012 11:16
Postitas Noname
Ilmselgelt on probleem objektiivis. Pead natuke "kiirema" ostma, või kui seisvaid objekte pildistad siis statiiv on hea abimees. Enamus pilte tuleb statiivilt teha õhtul kui selget pilti tahad.

Re: PENTAX K200D+smc-DA 18-250mm.

Postitatud: 24 Aug 2012 11:26
Postitas Noname
Ja muidugi enne kui pildistama hakkad loe läbi digi.ee/arhiiv ja sealt fotokooli osad.

Re: PENTAX K200D+smc-DA 18-250mm.

Postitatud: 24 Aug 2012 21:58
Postitas avr70
Meie kliimas on koera päris raske pildistada, et kvaliteetne pilt tuleks. Valgust jääbki väheks. Proovi seaded SV ja ISO 400, sealt edasi keera ava nii lahti, kui annab ja proovi. Säri peaks jääma kuskil 1/250, et koerast pilti võiks loota. Kui jääb ikka liiga tume, ega seal palju midagi juurde keerata ei anna ilma kvaliteedi kaota. Siis peab lihtsalt päikselisemat päeva kasutama. Muidugi võivad mõned võtted sekka ka hämaramas õnnestuda, aga palju tuleb praaki. Ma ise sain oma väga liikuvast koerast just nii pilte, et iso ja ava olid sellised ja säri mängis siis valgusoludega kaasa. Aeglasema kui 1/250 pildid olid harva teravad, kui koer sel hetkel seisatas. Mul olid objektiivid ka kiiremad, üks 2 ja teine 3,5, aga kõige olulisem tegur oli ikka valgus. Ereda päevaga viletsaim foto oli parem kui õhtune parim, sõltumata objektiivist.